[002] So Exciting! 真刺激!

I passed the non-degree MBA program but it was sure troublesome, because I was their first exceptional case. Contrary to the general perception that Japan is an innovative country, I find that if you're different, or if that you're the first exceptional case that the system has ever accounted, you'll have to do a lot of paperwork and negotiation to allow the system to accommodate you.

中文版請點(更多)→

我的履修生課程合格了,但是因為是特例,所以手續特別麻煩。雖然大家都覺得日本是一個很有創意的一個國家,但是我覺得假如你和別人不一樣,或者是首次案例的話,你就得花很多功夫讓系統接受你。

Comments

  1. 恭喜喔~
    我後天3/12要去東京了呢~^^
    不過是去玩五天

    無名的yan

    ReplyDelete
  2. 看了你的行程好滿啊!
    東京是月底才有櫻花看,沒問題嗎?

    ReplyDelete
  3. 為了配合某位朋友而訂了這個賞不到櫻花的時間
    現在又地震~當初如果沒有為了配合他
    那今天就不會有這麼多問題了

    還在煩惱要不要去東京的yan~

    ReplyDelete
  4. 最好不要去喔,可能還有餘震。
    電車今晚都停掉了,很多人都回不了家。
    可以的話,取消比較好。>___<

    ReplyDelete
  5. 學費這種東西好貴........
    有時候覺得我的學校資源沒有這個價值
    可是學費從來沒有降低過...
    算了 我也快畢業了...

    ReplyDelete
  6. 還好我的大學和現在的學費都是獎學金付的,
    但是真的覺得日本的學費不值得付那麼高的價錢
    自費的話,肯定不會來這裡
    恭喜你快畢業啦,高興點!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Where to buy COPIC markers in Tokyo

Boiled coke and ginger lemon for cough