Defenses breached 入侵

Yesterday's temperature suddenly shot up to nearly 30 deg so all insects which were on hibernation finally came out to party. Despite of my room being equipped with a natural insect repellent gel, I still caught nearly 30 mosquitoes using my sticky tape! The battle with insects never ends.
昨天的氣溫突然射到30度,所以很多冬眠的昆蟲都出來party了。雖然我的房間放了一罐天然驅蟲膠凝體,但是還是有很多蚊子入侵我的房間。看來我與昆蟲之戰是沒完沒了的。


This is my first defense, an insect repellent device hanging at my veranda. It was recently advertised on TV so I thought I'd give it a try. Of course, it doesn't work.
這是我第一道防火門:驅蟲裝置。最近一直在電視打廣告的,所以想試一試,果然沒用。

My second defense is this lousy insect net door, which you can see, has big holes, effective only for bigger insects like this one parking outside and dying to come in.
第二防火線是這個爛網門。這麼大的洞, 當然只能擋住如圖顯示的大昆蟲啦。我想它一定很像近來跟我party。

I spotted this special looking fly while drying my clothes at the veranda. I thought it was rather cute until it tried to get into my room as well...
在陽台曬衣服的時候看到這只可愛的小昆蟲,直到它也想飛進我房間的時候...

x x x
That's all for today's update as I have to continue my ever intensive quest filled with Japanese tests and exams. Dewa mata ne! 
今天的日誌就到這裡啦!我還得繼續唸我那堆堆積如山的日語課本...我肯定念完日語學校之後拿去墊桌子...

Comments

  1. 我住的這邊也很多蚊
    還要每晚叮我
    今天忍不住買了驅蚊器

    ReplyDelete
  2. 好可怕 你果然是會吸引一些東西的阿

    ReplyDelete
  3. Zero: 我也忍不住,網購了一個防蚊網,今晚會送來,看看好不好用。不好就得買驅蚊器了。

    Tina: 對啊。說不定下一部作品是關於一個有吸引各類昆蟲體質的怪人... ...

    ReplyDelete
  4. 買防蚊液或驅蚊的東西比較實在吧~
    日本有五金行可以買紗窗嗎?

    ReplyDelete
  5. 剛裝了多一層紗窗
    但是超小蚊子好像還是可以飛近來的
    假如到了夏天還是不行的話,我就真的得去買驅蚊裝置了!

    ReplyDelete
  6. 我推薦一種熱電式的,之後只要補充防蚊片就好了,每次想使用時放一片防蚊片,可以使用8小時,我覺得還不錯~

    ReplyDelete
  7. 唉,用了網沙,還是發現了一只超小蚊子
    不知道是不是鑽洞近來的
    (因為網沙的洞只是比沙門小一點)

    我在新加坡也是用電熱式的防蚊片~
    牌子叫baygon
    但是我覺得要持久使用得話,好像要花些錢...?
    我在日本店裡好像沒看到,通常他們賣的都是液體的比較多

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Where to buy COPIC markers in Tokyo

Boiled coke and ginger lemon for cough